A bejegyzés kalkulált olvasási ideje 257 másodperc.
Az MLSZ szakmai workshopot tartott az Illovszky-stadionban, melyen a Békéscsaba 1912 Előre munkatársai is képviseltették magukat 2019. július 26-án (péntek).
Magyar Labdarúgó Szövetség kiemelt célként tekint a szurkolói kapcsolatok minden szintű fejlesztésére, emiatt is indította el két éve a brandépítő projektet, melyet a tavalyi évadban a korábbi tapasztalatokat beépítve folytattak és továbbfejlesztettek. A Meccsnap Audit Projekt keretében is szerteágazó és részletes adatgyűjtést végeztek a szezon során, amelyet most megosztottak az NB I-es és NB II-es klubok képviselőivel.
A Magyar Labdarúgó Szövetség a 2017/2018-as szezonban indította el brandépítő projektjét, amely kifejezetten az OTP Bank Liga klubjait vizsgálta. Az adatgyűjtés az első évben is több részből állt: vezetői találkozó, adatbekérés, meccsauditok, online audit és klublátogatás előzte meg azt a workshop-ot, amelyen a 12 első osztályú klub megkapta a klubra szabott jelentését a szezonban végzett munkájáról.
A 2018/2019-es szezonban az előző év tapasztalatait beépítve fejlesztették a projektet: az adatgyűjtés szerteágazó módszertana megmaradt, de bővítették és finomhangolták a mért paraméterek körét, illetve az első osztályú klubok mellett bevonták a másodosztály azon klubjait a vizsgálatba, amelyek hétről-hétre nagyobb számú nézőt szólítanak meg és/vagy esélyesek voltak a feljutásra. Így végül 19 klubnál – köztük a Békéscsaba 1912 Előrénél is – végezték el a teljeskörű auditot. További újítás volt, hogy állandó, képzésen részt vevő auditcsapattal dolgoztak, emellett továbbra is törekedtek, hogy legalább 3 mérkőzésen ott legyenek az auditorok a stadionokban.
A vizsgálatról az idén sem szóltak a kluboknak – tehát anonim módon zajlottak ezek a vizsgálatok -, így nem lehetett “készülni” a felmérésre. Az adatgyűjtést kiegészítették egy kapcsolattartási audittal is, aminek keretében az auditorok e-mailben és telefonon próbálták meg felvenni a kapcsolatot a klubokkal előre meghatározott kérdésekkel.
A 2018/2019-es szezon tanulmánya közös, így az összes klubra vonatkozó adat bekerült egy megszerkesztett dokumentumba: ez segítheti a klubok közötti tudásmegosztás elindítását, hiszen mindenki láthatja, mely kluboknak vannak tapasztalataik valamelyik projekt vagy témakör bevezetésével kapcsolatban. A tavalyi audit újdonsága az is, hogy a paraméterekkel kapcsolatban végzett munka alapján pontozták a klubok munkáját, ezzel életre hívva egy egészséges versenyt, ami esetleg jó hatással lehet a kiszolgálás és a szórakoztatás fejlődésére.
Az egész napos programot Sipos Jenő, a Magyar Labdarúgó Szövetség szóvivője vezette. Meghallgattuk Nagyiványi Márton (MLSZ Szurkolói Projekt Iroda), Sevinger Zsolt (Telekom Veszprém cégvezető) és Vörös Dávid (Telekom Veszprém média munkatárs) előadását. A helyszínt biztosító Vasas SC kommunikációs igazgatója Hegyi Iván, Domonyai László (Vasas SC klubigazgató) és Sztranyák Zsófia (tervező-grafikus, rézkarcművész) prezentálásában megtekinthettük a közelmúltban átadott Illovszky-stadiont. A délutáni programot Máté Bálint (FTC Nemzetközi projektmenedzser) bemutatója nyitotta, és Dudás-Györki Tamás (Budapest Honvéd FC marketingvezető), valamint Jeney Domokos (DVSC marketingvezető) prezentációja zárta.
Részünkről összefoglalva: a projektet igen hasznosnak és tanulságosnak tartjuk, bár bizonyos értékelési szempontok nyilván szubjektívek – ezek adódnak a szempont jellegéből -, amelyek nem feltétlenül tükrözik a teljes valóságot, valamint a saját mérési eredményeink bizonyos paraméterekben eltérnek a tanulmányban rögzítettektől. Mindent összevetve egy relatíve kisebb, vidéki klubként nincs miért szégyenkeznünk (több paraméter tekintetében első osztályú klubokat is megelőztünk) – főleg, hogy a rekonstrukció miatti körülmények eddig és még egy ideig sem nevezhetők éppen ideálisnak. Azt is tudjuk miben kell és fogunk is javulni – hiszen a cél egy és ugyanaz -, milyen irányban szükséges bővítenünk szolgáltatásaink körét, mindez azonban egyelőre apró lépésekkel lehetséges és nyilván az egészséges verseny mércéje sem lehet egyelőre azonos a klubok között. Ezúton is szeretnénk köszönetünket kifejezni az MLSZ munkatársai felé a kifejezetten konstruktív, segítőkész hozzáállásuk és az igazán hasznos tanácsok miatt!
Közösségi média